سید صادق شیرازی (آیت‌الله) گفته‌ است: پیامبر اکرم (ص) پس از فتح مکه هیچ یک از سران کفر و نفاق را نکشتند، بلکه هرکسی که به دین شریف اسلام مشرف می‌شد را در امان نگه می‌داشتند. چرا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سران ساواک و وابستگان دربار شاهنشاهی، محاکمه یا اعدام شدند، این خلاف سنت رسول الله (ص) و خلاف قرآن است - پاسخ چیست؟


پاسخ:

این که آقای شیرازی چنین گفته باشد یا نگفته باشد را نمی‌دانیم، اما کلاً صورت مسئله غلط است و گوینده اگر جاهل نباشد، حتماً مغرض است. هر کس که می‌خواهد باشد.

الف – هر چند که پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، در روز فتح مکه، باب رحمت و حکمت را گشودند و حتی خانه ابوسفیان را محل امن قرار دادند، اما چنین نیست که حکم اعدام هیچ کس را صادر نکرده باشند و این ادعا دروغ است. بلکه حکم اعدام چندین تن از منافقین و آدم‌کشان و فاسقین را صادر نمودند که از جمله آنها دو زن آوازه خوان بودند که در آوازهای‌شان، ایشان و اسلام و مسلمین را مسخره می‌کردند.

ب – چه کسی گفته که پیروزی انقلاب اسلامی، به مثابه فتح مکه است؟ و اصلاً کجایش شبیه فتح مکه بوده است؟

*- فتح مکه در سال‌های اولیه بعثت بود و اغلب ساکنین مکه، کافر و بت پرست بودند؛ اما انقلاب اسلامی پس از 1400 سال از مسلمانی مردم ایران شکل گرفت و اکثر مردم مسلمان و انقلابی بودند.

*- در زمان فتح مکه، حکومت و مردم، همگی جاهل و کافر و بت پرست بودند؛ اما در زمان انقلاب اسلامی، مردم آگاه و مسلمان بودند و فقط حکومت کافر و ظالم و نوکر اجانب و از جمله صهیونیست و بهاییت بود و البته در هر قشری و از جمله روحانیون، عُمّالی داشت.

*- فتح مکه بدون هیچ جنگ و خونریزی انجام شد، اما انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مبارزه و دست کم دو سال حکومت نظامی و قتل عام وحشیانه‌ی مردم در شهرها و روستاها به ثمر نشست. فقط در میدان ژاله (شهدا)ی تهران، هزاران نفر ظرف یک ساعت کشته شدند.

*- در زمان فتح مکه، اغلب مکیان، از ابوسفیان گرفته تا بقیه، به ظاهر هم که شده به اسلام گرویدند، اما در پیروزی انقلاب، نه شاه و فرح و خاندان سلطنت به اسلام گرویدند و نه هویدای بهایی و رییس ساواک بهایی  و ساواکی‌ها و نه ازهاری و نه سایر کفار و منافقین.

*- و ده‌ها تفاوت اساسی دیگر.

ج – در طی 9 سال به پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، ده‌ها جنگ تحمیل شد که در 26 جنگ (غزوه) شخصاً حضور داشتند و قطعاً در این جنگ‌ها شاخ نبات و شیرینی و گل توزیع نمی‌کردند، بلکه می‌جنگیدند و بسیار هم خوب می‌جنگیدند. پس چرا پیروزی انقلاب اسلامی را فقط با فتح مکه مقایسه می‌کنند؟! یا چرا با جنگ صفین، جمل و خوارج یا کربلا مقایسه نمی‌کنند؟!

د – حالا یا دلشان برای خاندان شاه و ساواکی‌های جلاد و منافقین تروریست سوخته است، یا اصلاً آنها را هم قبول ندارند، بلکه فقط به عنوان بهانه‌ای برای مخالفت و عناد با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران چنین مطرح می‌کنند؛ اما دلیل نمی‌شود که این عناد خود را به قرآن و سنّت رسول الله صلوات الله علیه و آله نیز حمل کنند.

آیا این همه آیات جهادی در قرآن کریم، دستور قیام به قسط – مجاهدت و قتال در راه خدا – غلظت و شدت با کفار و منافقین – تکفیر طاغوت – مبارزه با ظلم و فساد و مظاهر آنها و ...، آیات قرآن کریم نیست و یا غزوات و یا آن که جنگ‌های پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، سنّت ایشان نمی‌باشد؟!

اتفاقاً همین تهمت‌ها، افتراها، تفسیر و تأویل به رأی‌ها، ایجاد انحراف در اذهان مسلمین، همراهی با انگلیس و دشمنی با اسلام و مسلمین و نظام اسلامی است که مغایر با قرآن کریم و سنت نبوی (ص) و سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و به طور کلی انسانیت و حرّیت می‌باشد.

به راستی اگر رسول الله صلوات الله علیه و آله بودند، در مورد گویندگان این گونه سخنان، چه حکمی صادر می‌کردند؟!

آیا تا به حال از اشخاصی (در هر لباس و جایگاهی) که علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران حرف می‌زنند، شنیده‌اید که جمله‌ای علیه دشمنان امروز اسلام و مسلمین، از جمله امریکا، انگلیس و اسرائیل بگویند؟! و اگر در میان آنها اشخاصی با لباس روحانی یا هیبت عالِم و اسلام‌شناس ظاهر می‌شوند، تعریف «منافق» چیست و مصداقش کدام است؟

 

(البته اگر برخی از دوستان نفرمایند: پاسخ تند بود) 



منبع: x-shobhe